Silaturahim dan Kesyukuran

Assalamualakum dan salam sejahtera ,berdasarkan aktiviti jalinan masyarakat yang dijalankan pada 4 mac lalu,terdapat beberapa kesan positif yang dapat dilihat dengan jelas melalui perlaksanaan aktiviti tersebut. Antaranya ialah mengeratkan silaturahim . Melalui kesan positif ini,kita dapat mengeratkan silaturahim antara satu sama lain tidak mengira kaum,agama,bangsa dan juga peringkat umur . Oleh hal yang demikian,saya berharap hubungan silaturahim yang terjalin tersebut akan berkekalan sampai akhir hayat. Selain itu, melahirkan rasa syukur juga merupakan kesan positif daripada aktiviti jalinan masyarakat yang dijalankan itu . Hal ini demikian kerana, sebagai salah seorang pelajar yang mengikuti aktiviti tersebut, saya merasa amat bersyukur kerana dikurniakan kebahagiaan bersama keluarga yang cukup lengkap. Iktibar ini saya lihat daripada kehidupan kanak-kanak daripada WAO yang telah menjalani kehidupan yang amat menyedihkan pada peringkat usia sedemikian. Saya juga dapat membuka mata dan hati saya bahawa masih ada lagi golongan yang lebih susah berbanding dengan diri saya . Kesimpulannya,melalui aktiviti jalinan masyarakat ini,saya dapat mempelajari pelbagai ilmu yang baru .
HANIS NURSYAFIKA BT ABDUL HALIM
AIF160052

No comments:

WELCOME TO OUR BLOG