Volunteering Part 3


Aktiviti seterusnya ialah volunteering di child care centre... aktiviti ini dilakukan mengikut kumpulan... ahli kumpulan saya ialah anif, afiqa, ana dan ryu..saya mewakili group 3 untuk menceritakan pengalaman sepanjang berada di ccc..kami pergi ke sana menaiki dua buah kereta..sampai sahaja di sana, kanak2 tersebut sememangnya telah berada di dalam bilik study dengan kata lain tengah menanti kehadiran kami..aktiviti pertama kami ialah menonton movie kerana atas permohonan mereka sendiri..ada juga yang ingin menonton sambungan movie yang telah ditonton pada sebelah pagi itu..mereka duduk secara berasingan kerana movie yang dipilh adalah berbeza.. ada yang request untuk Dilwale, Ant Man, dan kartun..






Seterusnya adalah aktiviti membuat origami..akak fiqa yang mengajar kanak2 tersebut dalam menghasilkan origami2..ternyata mereka sangat teruja dengan hasil tangan mereka sendiri..keterujaan mereka pada ketika itu sedikit sebanyak telah menghilangkan kepenatan yang dirasai oleh kami..


Selesai sahaja aktiviti ini, mereka diberi masa untuk minum petang terlebih dahulu..kemudian, kami meneruskan aktiviti yang terakhir iaitu mengecop tangan..tujuan aktiviti ini adalah untuk menghasilkan satu mural dalam bentuk yang simple tetapi meninggalkan kenangan bersama..



sekali lagi, terima kasih Ya Allah kerana mengizinkan kami untuk berbakti kepada kanak2 tersebut dan seterusnya menjayakan aktiviti kami pada kali ini...




nukilan
akak aimi....

No comments:

WELCOME TO OUR BLOG