JALINAN MASYARAKAT SEAS - TERIMA KASIH SEMUA

  Terlalu  hanyut  mendengar  gema  tawa  mereka,  terlalu  asyik  dibelai  tangan-tangan  mereka,    terlalu  menyelam  ke  istana  yang baru  dibina  mereka,  hingga  terlupa  tiada  lagi  itu  semua.  
Program  jalinan  masyarakat  yang  menemani  kami  berminggu-minggu  kini  mulai  melambai,  tanda  tibanya  masa  mengucapkan selamat  tinggal.
Diri  ini  yang  dahulunya  bergelut  dalam  mimpi,  kini  mulai  mengenal  apa  itu  REALITI .  "Ternyata  kau  tak  akan  tahu  apa  erti  REALITI  jika  sekadar  mencari.. Kau  harus rasai.." 
Alhamdulillah.. terlalu  banyak  yang  dapat  saya  pelajari  daripada  program  ini.  Walaupun  telah  berakhir,  namun  kami  akan  cuba  untuk  memastikan  jalinan  yang  terbina  bersama  mangsa-mangsa  keganasan  rumah  tangga  ini  tidak  akan  terputus.  Saya  juga  bersyukur  kerana  telah  diberikan  kesempatan  oleh  pihak  universiti  untuk  merasai  program  seumpama  ini  yang  jarang-jarang  sekali  saya  lalui  sebelum  menjadi  warga  Universiti  Malaya.  Pada  pandangan  saya,  program  ini  banyak  membantu  kami  dalam  proses  membina  kemahiran  dalaman,  selain  menggalakkan  kerjasama  dalam  kalangan  ahli  kumpulan  serta  memerlukan  kesungguhan,  juga  keikhlasan.
Tidak  saya  lupakan  juga  kepada  Dr  Chong,  Kak  Syu  dan  ramai  lagi  yang  bertungkus-lumus  di  belakang  tabir  bagi  memastikan  kerja  kami  berjalan  dengan  lancar.  Individu-individu  ini  tak  lokek  dan  boleh  dikatakan  melekat  dengan  notifikasi  whatsapp  dan  facebook  kami. Tak  putus-putus  mengingatkan  kami  kerana  tak  mahu  program  ini  gagal.   Rasanya  belum
 terlambat  juga untuk  mengucapkan  "Selamat  Hari  Guru"  buat  individu-individu  penting  ini.  Mereka  sudi  mengajar  dan  membimbing  kami  sepanjang  perjalanan  program  Jalinan  Masyarakat  ini.
Buat  rakan-rakan  sekelas  saya,  terima  kasih   atas  tunjuk  ajar  dan  sentiasa  memberikan  semangat  tanpa  membeza-bezakan  dengan  yang  lain.  Saya  hargai  semua  itu.  Saya  harap  rancangan  kita  untuk  terus  berhubung  dengan  adik-adik  di  rumah  WAO  tidak  sekadar  menjadi  omong  kosong.  Saya  pasti  kita  semua  akan  merindui  mereka..  Malah  ada  segelintir
 dalam  kalangan  kita (Fatin, Nur, Aimi , Alif , Anif  dan  Arif )  yang  menjadikan  mereka  sebagai  adik  angkat.  Jelas  sangat  kuat  hubungan  mereka  bagaikan  saudara  kandung.
Akhir  sekali,  saya  berharap  agar  kita  semua  dapat  mengaplikasikan  setiap  perkara  yang  telah  dipelajari  daripada  program  ini.  Ambillah  yang  jernih  sebagai  tauladan.  Jauhi  yang keruh,  jadikan  ia  sempadan.
Ikhlas  daripada-
                         ADI
MUHAMAD  NAZDI  SHAREEN  BIN  MAJDI 
AET 150041





 

No comments:

WELCOME TO OUR BLOG