Menghargai setiap saat

YAP WEN KANG 
AIF160040


Pada 16 April 2017,  saya dan rakan pergi ke rumah WAO untuk menjalankan aktiviti jainan masyarakat.  Semasa di rumah WAO, saya nampak banyak anak yatim dan anak dari afghanistan. Di rumah tersebut, kita telah menjalankan banyak aktiviti seperti bergotong-royong, membuat senaman, mengajar mereka buat sarapan pagi dan lain-lain. Saya sangat suka mereka dan gembira semasa menjalankan aktiviti. Saya berasa bahagia berbanding dengan mereka. Saya bersyukur kerana mempunyai keluarga yang sempurna. Anak-anak yatim telah memberi kesedaran saya bahawa kita perlu menghargai setiap orang yang berada di sisi kita. Apabila saya nampak senyuman mereka, saya berasa sikit terharu. Hal ini kerana aktiviti kecil iaitu membuat sarapan pagi, mereka memang berasa seronok semasa di aktiviti ini. Mereka menghargai saat yang berada dengan kita.Saya harap anak-anak yatim tersebut akan menjadi orang yang berjaya pada masa hadapan.



No comments:

WELCOME TO OUR BLOG